Nosztalgia - 2008, Palotás

PALOTÁS – TÓREKORDOM TÖRTÉNETE

Palotáson lassan 2 éve vagyok horgásztag, mert a tóban rejlő óriási pontyok kifogását tűztem ki egyik célomul. A víztározó már eddig is több szép ponttyal ajándékozott meg, azonban a 2008 június 4-ei dátum örökre emlékezetes marad számomra.

Már egész fiatalon kezdtem ezt a sportot, 12-13 éves korom óta horgászom és természetesen én is végigjártam a szamárlétrát: először spiccbottal próbálkoztam, majd jött a klasszikus fenekező horgászat etetőkosaras megoldással.

A bűvös csalival, a bojlival 3 és fél éve horgászom. Hasonlóan azokhoz, akik a kezdeti időkben próbálkoztak a bojlizással,  engem is Christian Schlott filmjei ihlette meg, akivel azóta - büszkén állíthaton,- jó barátok is vagyunk.
 Nagyon sokat segítettek a kezdeti lépésekben Réti Gábor kollégájával, így az ő segítségükkel készítettem el a Crustacean+Byt ízesítésű bojlimat is, amivel sikerült megfognom a Palotási-víztározó vélhetően legnagyobb pikkleyes példányát, "becenevén" Georgit. Ezt megelőzően 10-20 kg közöttti pontyból sikerült már jónéhányat horogra csábítanom, azonban 20 kg felettiből eddig "csak" kettőt. Egy év alatt sajnos csak körülbelül 5-6 alkalommal tudok elmenni horgászni  és ezek viszonylag rövid, 2-4 napos túrákat jelentenek. Azonban remélem, hogy folyamatosan egyre több időt tudok majd e nemes sportnak, a horgászatnak szentelni.

A tavalyi évben is sikerült a Palotási-víztározó óriásai közül...

...20 kg feletti példányt megszákolni

2008 június 4.-én, reggel 6 órakor két napos horgászatra érkeztem a tóra harmadmagammal. A "berek" nevű horgászhelyre esett a választásunk, ahol már áprilisban is  több szép pontyot fogtunk. A peca örömére a barátokkal legurítottunk egy kis étvágygerjesztőt (pálinkát), majd elkezdtük keresni a megfelelő horgászhelyeket a bójával tapogatva. Körülbelül a parttól 140 méterre találtuk meg a meghorgászni szánt keményebb részt, ahol ugyan volt egy kis iszap, de korántsem annyi, mint a többi letapogatott területen.

A "berek" nevezetű horgászhelyen már áprilisban is sikerült több szép pontyot szákba terelnünk

Az etetésem 2 kilogramm 22 mm-es halibut pelletből állt, amit hozzávetőlegesen 20 négyzetméteren szórtam szét. Emellett, hasonlóan nagy területen  1 kilogramm Crustacean+BYT bojlit is vízbe juttattam. A szerelékeket az etetés mellé, úgy 3-5 méterre húztam be, PVA stick mix és egy marék bojli társaságában. Az első kapás 11 óra után érkezett egy 9,5 kg-os tükörponty személyében, majd őt követték a társai 7 kg-os, 5 kg-os illetve 3,8 kg-os súllyal. Utánuk még érkezett két szép, "lapátnyi" dévérkeszeg. Ekkor úgy ítéltem meg, hogy a halak bátran táplálkoznak az etetésról, így minden kapást követően két marék pellet és két marék bojli szórtam be utánpótlásként.  A szerelékkeket a már említett módon, az etetéstől 3-5 méterre, stick mix és egy marék bojlival helyeztem el.

A bevetett készségek nem sokáig maradtak érintetlenül, szinte óránként sikerült egy-egy pontyot fognunk

A délután folyamán, három óra magasságában óvatos, ejtős kapásra figyeltem fel, majd a bevágást követően elkezdődött a fárasztás. A nyerő csali ismét a Crustacean+NYT bojli volt stick-mixxel tálalva. A főzsinórom Prologic 0.35-ös, a végszerelékem pedig 15 lb erősségű Prologic Viper 18 centiméteres hosszban, megtoldva 6 cm-es Optima Power gumival, Prologic-C4 4-es méretű horoggal a végén. Az ólom 120 grammos Prologic, 80 cm hosszúságú Fox ólombetétes zsinórra helyezve, lead-clip-es megoldással.

Nagyjából 15-20 métert húztam a pontyot, majd miután kis híján berántott a tóba, már ugrottunk is a csónakba, és barátom szapora evezésének köszönhetően szinte azonnal a a potyka fölé értünk. Ekkor kezdődött egy semmihez sem hasonlítható fárasztás: ismeretlen ellenfelem többször is szép öregesen le-lehúzott 10 méter zsinórt, amit igazán nehezen bírtam visszalopni. Körülbelül 20 perc múltán pillantottam meg először az óriási példányt, ekkor már tudatosult bennem, hogy 20 kg feletti lesz. A botot ekkor már két kézzel tartva, óvatosan irányítottam bele a szákba, amit kedves barátom tartott. Ő először járt Palotáson, úgy nézett ki, hogy nem hiába!

A másik barátom már toporzékolt a parton, akihez már a tó közepéről kiabáltam, hogy hatalmas tőpontyot szákoltunk meg. A partra érve szembesültünk igazán a méreteivel és a súlyával, mert amikor szerettük volna lemérni, alig bírtam kiemelni a vízből. Azonnal telefonáltam az egyesület elnökének, Komáromi Tibi bának, hogy nem mindennapi tövest fogtam, aki többed magával érkezett.

Nem volt egyszerű mutatvány az óriási példányt felemelni...

A horgászállásunkhoz érve személyesen hitelesítette a fogást: 27,2 kilogrammoit nyomott a Georgi névre keresztelt öreg pikkelyes, egyéni és új tórekord is lett! Örömöm határtalan volt, azonnal hívtam barátnőmet Babyt, akinek könnyeimmel küzdve alig bírtam kinyögni, hogy mi is történt. Miután felfogtam a dolgokat és megnyugodtam, a barátokat is értesítettem a hihetetlen fogásról.

A mérleg 27,2 kg-nál állt meg

A lehető legkíméletesebben helyeztem vissza a tóba az öreg harcost...

...a mielőbbi viszontlátás reményében

A tórekord pontyot a piros rövidnadrágomnak és Varga Péter barátomnak köszönhetem, ugyanis eddig ha velük jöttem Palotásra horgászni, mind a két alkalommal sikerült 20 kg feletti pontyot fogni!

Köszönöm Palotás, köszönöm fiúk...